Berichten plaatsen op je website? Doen!

3 goede redenen om berichten te plaatsen op je website + tips én checklist.

Een nieuwtje, aankondiging of verslag van iets leuks? Deel het op je website!

“Wie schrijft die blijft”

Zo werkt het ook met berichten voor je website. Door regelmatig iets te plaatsen blijf je relevant voor je bezoekers en -niet onbelangrijk- voor Google.

Een paar tips voor het maken van goede berichten:

Pakkende titel

Een goede titel is het halve werk. Daarmee haal je je lezer binnen. Bedenk een titel die de nieuwsgierigheid wekt.

Gevarieerde content

Zorg voor afwisseling in de content die je aanbiedt. Gebruik tekst, afbeeldingen, links of maak een keer een leuke video.

Voeg regelmatig iets toe

Door regelmatig een nieuw bericht te plaatsen blijf je je bezoekers steeds iets nieuws bieden. Zo blijft het interessant om jouw website te bezoeken. Daarnaast geeft Google je ook extra punten als je af en toe iets nieuws plaatst. Zo laat je Google zien dat je up-to-date blijft.

Deel je bericht op social media, nieuwsbrief enz.

Zorg voor verkeer naar je nieuwe bericht toe door je volgers te laten weten dat je iets nieuws hebt geplaatst. Deel de link naar je bericht bijvoorbeeld op Facebook, Linkedin of in je nieuwsbrief.  

Maak een standaard sjabloon voor je berichten.

Geef je berichten allemaal dezelfde lettertypen, kleuren en icoontjes. Met een standaard sjabloon hoef je niet steeds alles per bericht in te stellen. Wanneer je dan je bericht opslaat wordt het automatisch aangepast aan je huisstijl.

3 goede redenen om berichten te plaatsen op je website

Twijfel je nog over het maken van berichten voor je website? Dit zijn de voordelen:

1. Je vergroot de betrokkenheid van je bezoeker.

Als je (toekomstige) klanten af en toe een nieuw bericht lezen blijven ze betrokken bij jou en je bedrijf.

2. Het wekt vertrouwen.

Als je blogs maakt met tips of handleidingen laat je zien dat je kennis hebt van je vakgebied. Dat geeft vertrouwen aan je (toekomstige) klant. Je kunt wel zeggen op je website dat je goed bent maar door kennis te delen laat je ook werkelijk zien wat je in huis hebt. Je wordt een autoriteit in je vakgebied.

3. Het is goed voor je score in Google.

Met meer content (tekst, video, afbeeldingen) laat je ook aan Google zien dat je iets te bieden hebt aan je bezoekers. Regelmatig iets toevoegen zorgt er voor dat je website actueel blijft en daardoor ben je relevanter voor Google. En relevante websites scoren hoger 😊

Wil je aan de slag met het maken van berichten voor je website? Gebruik dan deze checklist:

Blog

Lees meer

Een bericht met PDF-viewer aan je website toevoegen

Een bericht met PDF-viewer aan je website toevoegen

Tips, nieuwtjes of informatie. Allemaal leuk om te delen via berichten op je website. Werk je veel met pdf’s? Dan is een PDF-viewer block onmisbaar. Zelf gebruik ik graag de plugin “Gutenberg PDF viewer block” om pdf’s mooi weer te geven in berichten. Je bezoeker kan...

3 tips voor het toevoegen van een filmpje op je website

3 tips voor het toevoegen van een filmpje op je website

Tip 1: Plaats je video via een videoplatform Je hebt een geweldige video gemaakt en wilt deze nu op je website zetten. Je kunt dan de video meteen uploaden op je website, of je kiest voor een videoplatform. Welke keuze maak je nu het beste? Onderstaand schema helpt je...

De 5 meest gemaakte fouten in een website menu

De 5 meest gemaakte fouten in een website menu

Je verwacht als je uit eten gaat, op de menukaart eerst de voorgerechten en als laatste de toetjes. Dat is fijn omdat je dan weet waar je moet zoeken. Het zou heel irritant zijn als alles op alfabet staat en appelsap en het borrelplankje onder elkaar zijn geplaatst....

Meer inspiratie en tips?

Schrijf je in en ontvang nieuwe tips direct in je e-mailbox.

15 + 11 =