Berichten plaatsen op je website? Doen!

3 goede redenen om berichten te plaatsen op je website + tips én checklist.

Een nieuwtje, aankondiging of verslag van iets leuks? Deel het op je website!

“Wie schrijft die blijft”

Zo werkt het ook met berichten voor je website. Door regelmatig iets te plaatsen blijf je relevant voor je bezoekers en -niet onbelangrijk- voor Google.

Een paar tips voor het maken van goede berichten:

Pakkende titel

Een goede titel is het halve werk. Daarmee haal je je lezer binnen. Bedenk een titel die de nieuwsgierigheid wekt.

Gevarieerde content

Zorg voor afwisseling in de content die je aanbiedt. Gebruik tekst, afbeeldingen, links of maak een keer een leuke video.

Voeg regelmatig iets toe

Door regelmatig een nieuw bericht te plaatsen blijf je je bezoekers steeds iets nieuws bieden. Zo blijft het interessant om jouw website te bezoeken. Daarnaast geeft Google je ook extra punten als je af en toe iets nieuws plaatst. Zo laat je Google zien dat je up-to-date blijft.

Deel je bericht op social media, nieuwsbrief enz.

Zorg voor verkeer naar je nieuwe bericht toe door je volgers te laten weten dat je iets nieuws hebt geplaatst. Deel de link naar je bericht bijvoorbeeld op Facebook, Linkedin of in je nieuwsbrief.  

Maak een standaard sjabloon voor je berichten.

Geef je berichten allemaal dezelfde lettertypen, kleuren en icoontjes. Met een standaard sjabloon hoef je niet steeds alles per bericht in te stellen. Wanneer je dan je bericht opslaat wordt het automatisch aangepast aan je huisstijl.

3 goede redenen om berichten te plaatsen op je website

Twijfel je nog over het maken van berichten voor je website? Dit zijn de voordelen:

1. Je vergroot de betrokkenheid van je bezoeker.

Als je (toekomstige) klanten af en toe een nieuw bericht lezen blijven ze betrokken bij jou en je bedrijf.

2. Het wekt vertrouwen.

Als je blogs maakt met tips of handleidingen laat je zien dat je kennis hebt van je vakgebied. Dat geeft vertrouwen aan je (toekomstige) klant. Je kunt wel zeggen op je website dat je goed bent maar door kennis te delen laat je ook werkelijk zien wat je in huis hebt. Je wordt een autoriteit in je vakgebied.

3. Het is goed voor je score in Google.

Met meer content (tekst, video, afbeeldingen) laat je ook aan Google zien dat je iets te bieden hebt aan je bezoekers. Regelmatig iets toevoegen zorgt er voor dat je website actueel blijft en daardoor ben je relevanter voor Google. En relevante websites scoren hoger 😊

Wil je aan de slag met het maken van berichten voor je website? Gebruik dan deze checklist:

Blog

Lees meer

Een klikbare WhatsApp link maken

Een klikbare WhatsApp link maken

Ken je dat? Websites met telefoonnummers waar je gewoon op kunt klikken en dan meteen je whatsapp opent? Super handig en voor je bezoekers heel laagdrempelig om contact te leggen. Terwijl dit misschien technisch heel ingewikkeld en wonderlijk lijkt is het eigenlijk...

Zo voeg je een bericht toe aan je WordPress Website

Zo voeg je een bericht toe aan je WordPress Website

Een bericht maken Log in bij je website en ga in het menu aan de linkerkant naar Berichten > Nieuw bericht. Vul de titel van je bericht in. Let op: De titel van je bericht word ook het linkadres dus: www.ditismijnwebsite.nl/dit-is-de-titel-van-mijn-bericht Als je...

Zo maak je een goede contactpagina voor je website

Zo maak je een goede contactpagina voor je website

Heb je weleens kritisch naar je contactpagina gekeken? Het is een van de 4 meest bezochte pagina’s op je website. Het is dus zeker de moeite waard om er extra aandacht aan te besteden. Hoe haal je het meest uit die pagina en hoe zorg je dat de bezoeker ook echt...

Meer inspiratie en tips?

Schrijf je in en ontvang nieuwe tips direct in je e-mailbox.

15 + 2 =