Tip 1: Plaats je video via een videoplatform
Je hebt een geweldige video gemaakt en wilt deze nu op je website zetten.
Je kunt dan de video meteen uploaden op je website, of je kiest voor een videoplatform.
Welke keuze maak je nu het beste? Onderstaand schema helpt je daarbij.
Tip 2: Maak de video niet te lang
Kort en krachtig. Dat is belangrijk. Een beknopte impressie van je bedrijf is meestal voldoende. Online gaat alles snel en de meeste bezoekers hebben geen zin een video die minuten lang duurt. Laat je toekomstige klant de sfeer proeven en laat ze kennismaken met jou en je bedrijf.
Hoe je dat kunt doen? Afhankelijk van het soort bedrijf wat je hebt kun je kiezen voor verschillende soorten video:
- Voorstel video: Jezelf laten zien geeft de bezoeker vertrouwen, ze hebben dan al een beetje persoonlijk kennis gemaakt met jou.
- Rondleiding: Laat je bedrijf zien in een rondleiding. Beelden uit de werkplaats maar ook zeker van het eindresultaat. Laat je klanten zien welke meerwaarde jij biedt.
- Dronebeelden: Erg mooi zijn ook dronebeelden. De beelden spreken vaak voor zich en hebben geen uitleg of tekst nodig.
Houd in elk geval in gedachten wat het doel is van je video. Meestal is dat de bezoeker overtuigen en enthousiast maken om contact op te nemen. Neem dat zeker mee bij het maken van de video.
Tip 3: Niet automatisch afspelen
Vind jij video’s die automatisch afspelen ook zo vervelend? Doe dit je bezoekers dan ook niet aan. Laat ze zelf beslissen of ze je filmpje willen bekijken. Zo voorkom je irritatie en houd je bezoeker een positieve ervaring met jouw bedrijf.
Laat deze tips je een stukje op weg helpen om een filmpje op je website te zetten. Je website krijgt er meer waarde door voor je bezoeker. Bijkomend voordeel is dat een website met een mix van tekst, afbeeldingen en video’s beter scoort in google.